Ce servicii prestează Centrul de Apel?

Centrul de Apel oferă servicii de informare. Operatorii Centrului de Apel nu vă rezolvă problema consulară, dar intermediază soluţionarea ei, vă arată ce şi cum trebuie să faceţi pentru a ieşi din impas. Ei nu demarează cercetări şi investigaţii pe marginea subiectului invocat în apel. În cazuri complexe sau specifice, operatorii Centrului de Apel vă fac legătura cu un angajat al Departamentului Afaceri Consulare care va prelua cazul Dvs.

 

Operatorii Centrului de Apel vă oferă informaţii în toate domeniile consulare. De la ei aflaţi:

  • Cum obţineţi titluri de călătorie?
  • Ce acte trebuiesc legalizate şi pentru ce state?
  • Unde puteţi transcrie actele de stare civilă?
  • Unde obţineţi actele de stare civilă (certificate de naştere, căsătorie sau deces)?
  • Ce faceţi dacă v-aţi pierdut paşaportul sau alte acte? ş.a.

 

La Centrul de Apel mai aflaţi:

  • Cum obţineţi vize pentru străinătate şi în ce ţări călătoriţi fără vize?
  • Sfaturi de călătorie pentru statele lumii.
  • În ce condiţii puteţi obţine cetăţenia Republicii Moldova?
  • Care sunt datele de contact şi programul de lucru al misiunilor diplomatice ale Republicii Moldova? etc.

 

Echipa Centrului de Apel oferă informaţii consulare în situaţii de urgenţă:

  • Cum procedaţi dacă o rudă a decedat în străinătate?
  • Ce faceţi dacă cineva din apropiaţi a dispărut în străinătate?
  • De ce drepturi dispun persoanele arestate într-un stat străin? etc.