14 aprilie 2021, Chișinău - De-a lungul ultimilor cinci ani profilul turistic al Moldovei s-a remarcat pe plan internațional datorită campaniilor ample și bine țintite de promovare a Moldovei, care s-au bazat pe creșterea conștientizării turismului experiențial oferit în Moldova și a emoțiilor generate în urma descoperirii valorilor culturale, istorice, și naturale – acestea fiind motivațiile actuale emergente pentru călătorii. Dintre strategiile de comunicare implementate de către ANTRIM, interacțiunile directe cu formatorii de opinie bine cunoscuți din piețele sursă (jurnaliști, bloggeri, experți) sunt cele care au permis trezirea unor emoții sincere în cursul explorării experiențelor turistice, grație ospitalității și autenticității localnicilor.
Odată regăsită, senzația de apartenență la un concept de slow-life, de cadru tradițional și rustic determină crearea unui atașament diferit față de experiențele trăite la destinație. Din dorința de a oferi continuitate conexiunii realizate, ANTRIM împreună cu Proiectul de Competitivitate, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și Guvernul Marii Britanii și-au propus să comunice legenda milenară a Mărțișorului, pentru păstrarea acestei tradiții, a fost lansată campania socială “Hora Mărțișorului”, sau #UnitedbyMărțișor (Uniți prin Mărțișor). Campania a fost adresată moldovenilor de acasă, celor din diasporă, și oaspeților dragi ai Moldovei din anii trecuți. Împrejurările au determinat o celebrare diferită a tradiției Mărțișorului. Drept gest de recunoștință pentru prietenia stabilită cu Moldova turistică, prin intermediul programului de fidelizare a jurnaliștilor s-a reușit livrarea a 52 colete surpriză, precum și o sticlă de vin menită să resusciteze emoțiile trăite în timpul descoperii Moldovei. Cel din urmă impact, fiind posibil datorită parteneriatului stabilit cu Asociația Micilor Producători de Vinuri din Moldova.
Vedeți aici retrospectiva campaniei.Un ecou al acestei campanii îl reprezintă recenzia lăsată în mediul online de către Michelle Williams – una dintre cele mai influente 15 persoane din industria vinificației prin care comunică comunității sale despre ”jovialitatea spiritului moldav exprimate prin tradiția Mărțișorului și apreciază vinurile care contribuie la celebrarea culturii, tradiției și prieteniei”.Campania, organizată de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova în parteneriat cu Asociația Micilor Producători de Vinuri din Moldova și Proiectului de Competitivitate, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și Guvernul Marii Britanii, a fost promovată de peste 190 de mass-media internaționale, inclusiv Markets Insider, International Business Times și Europa Press, care au un public potențial mediu de 62 de milioane de vizualizări.
Rolul culminant al campaniei „Hora Mărțișorului”, a fost redat de către ANTRIM, în colaborare cu partenerul strategic al industriei turismului din Moldova, prin intermediul lansării campaniei de informare destinată presei internaționale. De asemenea, din dorința de a contribui în continuare la construcția notorietății brandului turistic de țară a fost expediat comunicat un de presă atractiv cu genericul „5 motive de a adăuga Moldova în lista de călătorii post-pandemie” prin serviciul Cision PR, liderul global de popularizare a noutăților pe platforme online și imprimate. Co-autorul comunicatului de presă este și cunoscuta jurnalistă și scriitoare din Moldova, Paula Erizanu.
- În Moldova, poți gusta cele mai bune vinuri întâlnite vreodată
- Ai ocazia să te bucuri de peisaje naturale deosebit de frumoase și poți trăi conceptul de slow-life
- Dacă îți place modul de viață activ – aici vei găsi activități potrivite
- Poți vedea elemente din arhitectura și istoria sovietică
- Și de ce nu, să mergi într-un tur al caselor scriitorilor, pentru a descoperi mai multe din istoria Moldovei?